Verwondering

Here Jezus als ik bedenk wat je hebt doorstaan,

Wat je vrijwillig hebt ondergaan,

Om mij het leven te geven,

Hebt Gij het Uwe afgegeven.


Here Jezus, dit te beseffen maakt me klein,

Door Uw sterven ben ik nu rein,

Here ik kan er niet bij,

Gij legde Uw almacht af, uit liefde voor mij.


U hebt U vernederd tot de kruisdood,

Omdat U tot mijn redding besloot,

Gij hebt mij gered met voorbedachten rade,

Reeds voor mijn bestaan was U daar met Uw genade.


U hebt gekozen om voor mij te sterven,

Opdat ik door Uw bloed de eeuwigheid zou verwerven,

U hebt Zichzelf vrijwillig gegeven,

Opdat de Vader mij zou kunnen vergeven.


“Hier ben Ik”, hebt U gezegd, (Hebr.10:7-9 ; Psalm 40:7-9)

En U hebt Uw eeuwigheid afgelegd,

HERE Jezus, wat kan ik daarop zeggen,

Ik kan enkel nederig mijn dankbaarheid voor U neerleggen.


Als ik mijn onwaardige leven beschouw,

Kan ik alleen maar roemen op Uw trouw,

Vallen en struikelen is al wat ik doe,

Maar Uw liefde wordt mijn falen nooit moe.


Here U bent vrijgevig met vergiffenis,

Bij elke zondenbelijdenis,

Waaraan heb ik dit toch verdiend?

Ah ja, het is Uw liefde die zegt, Jij bent mijn vriend.


HERE Jezus, help mij om heilig te leven, uw offer waardig,

Naar het beeld van U, dienend en zachtaardig,

Laat de ernst van uw offer mij steeds beroeren,

Opdat ik mij nooit meer door het kwade laat meevoeren.

Daniël Van den Eede, 6 oktober 2024

Reacties

Populaire posts van deze blog

Inleiding