Inleiding


En zie, IK (Jezus) kom spoedig. Zalig hij, die de woorden der profetie van dit boek (de Bijbel) bewaart.
- Openbaring 22:7

Hij die deze dingen getuigt, zegt:Ja IK (Jezus) kom spoedig. Amen, kom, Here Jezus!
- Openbaring 22:20

Maar weet dit: Als de heer des huizes geweten had, in welke nachtwaak de dief zou komen, hij zou gewaakt hebben en in zijn huis niet hebben laten inbreken. Daarom, weest ook gij bereid, want op een uur, dat gij het niet verwacht, komt de Zoon des mensen.
- Matteüs 24:43

Maar over de tijden en gelegenheden, broeders, is het niet nodig, dat u geschreven wordt: immers, gij weet zelf zeer goed, dat de dag des Heren zó komt, als een dief in de nacht. 
- 1 Tessalonicenzen 5:2

Maar de dag des Heren zal komen als een dief. Op die dag zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen door vuur vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen gevonden worden.
- 2 Petrus 3:10

Maranatha is een Aramese woordcombinatie, die van betekenis verandert naargelang de klemtoon wordt gelegd. 
Uitgesproken als "Marana-tha" drukt het een verlangen, een gebed uit, die vertaald luidt: "Onze Here, kom!"
Spreekt men het echter uit als "Maran-atha" , dan betekent het: "Onze Here komt". 
Het woord "Maranatha" komt slechts éénmaal voor in de Bijbel nl. in de eerste brief van Paulus aan de Korintiërs 16:22. 


Reacties

  1. Duidelijk en goed geschreven artikel in 5 delen.
    Bedankt hiervoor en Gods zegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom "spoedig"... ongeveer 2000 jaar geleden geschreven...
    Is "spoedig" dan nu (rond 2021) of is dat 2000 jaar geleden? Als iemand dat gelezen heeft rond het jaar 1000, was het dan ook spoedig?
    Dat lijkt me niet duidelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij God is één dag gelijk aan duizend jaar en duizend jaar gelijk aan één dag. Voor God bij wie geen tijd bestaat, is 2000 jaar later spoedig. Één ding staat vast, Jezus komt terug voor Zijn Gemeente onzichtbaar. En zichtbaar om Zijn volk Israël te redden in de strijd van Armageddon. Daarna zal Jezus Zijn 1000-jarig stichten op aarde.
      Al het corona-gedoe is een aanloop naar de antichrist en de New World Order.
      Kom tot berouw en bekering, de tijd is kort. God heeft u lief. De tijd van lachen is voorbij. Het is ernstig. Het wordt nooit meer normaal.
      Gods zegen

      Verwijderen
    2. Dus is het niet zeker wat "spoedig" betekent. Jezus kan vandaag terugkomen, maar het kan ook in het jaar 5000 zijn. Moet ik dat zo zien?

      Verwijderen
  3. Voor mij is Hij er al, door de Heilige Geest die in mij is.Hij is steeds met mij in alles wat ik doe, Hij staat mij bij in al mijn beproevingingen. Ik voel mij niet meer alleen.Daarvoor dank ik de Heer alleluia, alle lof en dank de Heer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog