Toevalligheden bestaan niet

Echt gebeurd verhaal

Een dominee was op een zaterdagavond nog laat aan het werk. Voordat hij naar huis ging, belde hij zijn vrouw op. Het was rond tien uur, maar zijn vrouw nam niet op. De dominee liet hem een hele tijd overgaan. Hij vond het vreemd dat ze niet opnam; hij besloot nog een paar laatste dingetjes te regelen en het dan na een paar minuten nog een keer te proberen. 

Toen hij het nog een keer probeerde, nam ze meteen op. Hij vroeg waarom ze eerst niet had opgenomen en ze zei dat de telefoon bij hun thuis niet gegaan was. Ze namen aan dat het een storing was en dachten er niet meer aan.

De maandag erop werd de dominee opgebeld in zijn  werkkamer in de kerk, waar hij die zaterdagavond ook vandaan had gebeld. De man die belde, wilde weten waarom hij hem zaterdagavond had gebeld, De dominee begreep niet waar de man het over had, Toen zei die man: 'Hij ging maar en ging maar, maar ik nam niet op.'

De dominee herinnerde zich het mislukte telefoontje; hij verontschuldigde zich dat hij hem gestoord had en legde uit dat hij zijn vrouw had willen bellen. De man zei: 'Het geeft niet, ik zal u mijn verhaal vertellen. Ik wilde zaterdagavond zelfmoord plegen, maar voordat ik het deed, bad ik: 'God , als U daar bent en U wilt niet dat ik dit doe, geef me dan nu een teken.' Op dat moment ging mijn telefoon. Ik keek op het schermpje wie het was en er stond: 

'Almachtige God' ik durfde niet op te nemen! 'De man had 'Almachtige God' op zijn schermpje gekregen, omdat de kerk van de dominee de 'Kerk van de Almachtige God' heette.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Inleiding