O Here, onze Here, hoe heerlijk is uw naam op de ganse aarde, Gij, die uw majesteit toont aan de hemel.

Uit de mond van kinderen en zuigelingen hebt Gij sterkte gegrondvest, uw tegenstanders ten spijt,

om vijand en wraakgierige te doen verstommen.

Psalm 8:1-3

Een kapitein nam zijn dochtertje van zes met zich mee op een reis over de oceaan. Een vreselijke storm stak op en en ieder kreeg bevel om de reddingsboten in te gaan. 
Een meisje kwam de hut van de kapitein binnen, waar diens dochtertje sliep, en wekte haar. "Vlug! Kom met me mee! Het schip zinkt!"
Het kleine meisje vroeg: "Waar is mijn vader"?
"De kapitein staat aan het roer". 
"Dan" zei het kleine meisje kalm, "kan ik weer rustig gaan slapen. Hij zal het schip niet laten zinken als zijn kind aan boord is". 

Een kind, dat aan de kust van de oceaan stond, wuifde naar een oceaan-lijnboot die passeerde, en riep de kapitein om hem aan boord te nemen. Een volwassene die geamuseerd naar hem keek, zei tenslotte: Wees niet zo dwaas! Je kunt liften met een auto maar niet met een oceaan-lijnboot"!

Onverschrokken ging de jongen verder. Plotseling werd er een boot neergelaten van het schip. Zeelieden kwamen naar de kust om de jongen op te pikken. Toen zij vertrokken riep hij naar de verbaasde toeschouwer: "U ziet - ik was niet dwaas. Ik wist best wat ik deed. De kapitein van het schip is mijn vader"!
Mogen wij zo'n kinderlijk geloof in onze hemelse Kapitein (God) hebben!

----



Reacties

Populaire posts van deze blog