Wees hun navolgers in het geloof

Ik wil zijn als...

...Paulus, vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt.

...David: ik hef mijn ogen op naar de bergen, van waar mijn hulp komt. Mijn hulp is van de Here. 

...Abraham: volkomen op mijn God vertrouwen. 

...Henoch: in dagelijkse gemeenschap met mijn Heer wandelen. 

...Mozes: liever gebrek lijden dan tijdelijk van de zonde genieten. 

...Daniël: te allen tijde gemeenschap met mijn God hebben. 

...Job: onder alle omstandigheden geduldig zijn.

...Kaleb en Jozua: weigeren me te laten ontmoedigen wanneer iedereen tegen mij is.

...Jozef: in verzoekingen die mij van de rechte weg af willen brengen, trouw blijven.

...Gideon: voorwaarts gaan, ook wanneer mijn vrienden weinige zijn. 

...Timotheüs: onversneden het Woord der waarheid brengen.


Reacties

Populaire posts van deze blog