WIE WERKT MEE MET CHRISTUS? 


*Medewerkers: in het Evangelie van het Koninkrijk

II Korintiërs 8:23: "Enerzijds, wat Titus betreft, hij is mijn medestander en mijn medewerker bij u, anderzijds zijn onze broeders afgevaardigden der gemeenten en een eer van Christus".


*Mededienstknechten: toegewijd aan de Meester;

Kolossenzen 4:11: "en Jezus genaamd Justus, de enigen uit de besnedenen, die mijn medewerkers zijn voor het Koninkrijk Gods, en die mij dan ook tot troost zijn geweest".


*Medeburgers: in Gods grote, wereldwijde huisgezin;

Efeziërs 2:19: "Zo zijt gij dan geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods". 


*Medestrijders: in een strijd om de mensen vrij te maken

Filippenzen 2:25: "Maar ik achtte het noodzakelijk, Epafroditus tot u te zenden, mijn broeder en medearbeider en medestrijder, die uw afgevaardigde was om mij te helpen in hetgeen ik nodig had".


*Medegevangenen: samengebonden door het Evangelie; 

Filemon 23: "Epafras, mijn medegevangene in Christus Jezus, laat u groeten",


*Mede-erfgenamen: met Christus voor alle eeuwigheid; 

Efeziërs 3:6: "(dit geheimenis), dat de heidenen mede-erfgenamen zijn, medeleden en medegenoten van de belofte in Christus Jezus door het evangelie,


--------------------

Reacties

Populaire posts van deze blog