De Zoon des mensen is gekomen:

- om het verlorene te zoeken en te redden.

Lukas 19:10: " Want de Zoon des mensen is gekomen om het verlorene te zoeken en te redden". 

- opdat zij leven hebben en overvloed.

Johannes 10:10: "Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed.

- om te dienen;

Matteüs 20:28: "gelijk de Zoon des mensen niet gekomen is om Zich te laten dienen, maar om te dienen en Zijn leven te geven als losprijs voor velen".



De Zoon des mensen is NIET gekomen:

- om te oordelen, maar om de wereld te behouden.

Johannes 12:47: "En indien iemand naar Mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden". 

Johannes 18:37: "Hiertoe ben Ik geboren en hiertoe ben Ik in de wereld gekomen, opdat Ik voor de waarheid zou getuigen; een ieder, die uit de waarheid is, hoort naar Mijn stem". 


Handelingen 10:38: "Hij (Jezus) is rondgegaan, weldoende en genezende allen, die door de duivel overweldigd waren; want God was met Hem”.

----------------------------



Reacties

Populaire posts van deze blog