Parel in Gods Hand.

Weet je wat zo bijzonder is aan een parel? Het is een korreltje zand, dat op een keer in een oester terecht komt. Als dat korreltje nu mooi glad was geweest en perfect, dan was het waarschijnlijk geen probleem geweest en was er niets mee gebeurd. Maar juist omdat dat korreltje zand hard en scherp is kan de oester dit niet verdragen. Maar weet je dan wat de oester doet? Hij maakt er een mooie parel van, die zacht, glad en rond is.

Zo is het ook met jou en mij. Wij zijn van onszelf niet mooi en zacht(aardig)omdat we zondig zijn. We doen allemaal stuk voor stuk verkeerde dingen. Maar God heeft jou en mij in Zijn handen genomen en heeft ons gemaakt als een mooie parel. Een mens die Hij graag ziet en waar Hij plezier in heeft.

Maar goed, een parel is op zichzelf niet veel waard als het in de schelp blijft zitten, wanneer het verstopt blijft zitten in het donker. Die parel word pas iets waard, wanneer het gevonden word door iemand die er iets kostbaars in ziet. Laat je daarom vinden door God want jij kunt je geen persoon voorstellen die meer waarde in jou kan zien dan God zelf!

En dan zul je zien dat je van waarde wordt voor mensen uit je omgeving, want je straalt die waarde steeds meer en meer uit naar anderen dankzij God. Je maakt mensen misschien wel 'jaloers' door de liefde die jij hebt gekregen en die je vrij uit kan delen!

Toch doet het God pijn te zien hoe vaak je soms vergeet wat je echte waarde is. Dat je bang bent naar Hem toe te gaan in momenten dat je het moeilijk hebt. Dat je denkt dat je weer die zandkorrel bent en je het liefst wilde dat je weer in het donker zat. Dat jij je wijs laat maken dat je waardeloos bent en niet langer in de spiegel van God kijkt, maar in de spiegel die zijn tegenstander je zo graag voorhoudt. Want dan zie je weer die zandkorrel die je eerst was.

Laat je niets wijsmaken door die tegenstander, vergeet niet wat Jezus heeft gedaan! God zegt tegen jou: "Ik zie in jou een waarde die zo groot is dat Ik daar alles voor over heb! Zoveel dat het Mij pijn doet en Ik zelfs Mijn eigen Enige Zoon voor jou opgeef."

Weet jij dat de Vader je kent?
Weet jij dat je van waarde bent?
Weet jij dat je een parel bent?
Een parel in Gods hand!

(Jesaja 43:4) Je bent zo kostbaar in Mijn ogen zo waardevol, en Ik hou zo veel van je dat Ik de mensheid geef in ruil voor jou, ja alle volken om jou te behouden.



---------------------------------------



Reacties

Populaire posts van deze blog