KOM NAAR HUIS



Echt gebeurd verhaal

Er was eens een vrouw die leefde buiten Rio de Janeiro. Ze was arm, ze leefde in een huis met een aarden vloer. Haar grootste angst was: ze had een hele knappe dochter en ze wist dat haar dochter op en dag het huis zou verlaten om een beter leven te hebben in de grote stad Rio.
Op een dag kwam de moeder thuis en haar dochter was verdwenen. Er lag een briefje op de tafel, waarop stond:” Ik ben naar Rio vertrokken om daar het leven te vinden”.
De moeder wist wat er zou gebeuren. Ze nam al het geld dat ze had en ze kocht een busticket naar Rio de Janeiro. En ze ging naar een fotowinkel en ze spendeerde veel geld door veel foto’s te laten maken van zichzelf.. En toen ging ze naar Rio en verbleef daar enkele maanden. Ze ging kijken in elk hotel, in elk restaurant, in elke bioscoop, in alle discotheken, overal ging ze zoeken. En overal waar ze kwam, liet ze een foto achter van zichzelf. Uiteindelijk had ze geen geld meer en keerde ze terug naar huis.

Op een avond was haar dochter in een hotel en ze nam de trap naar beneden naar de inkomhal, ze was in het gezelschap van een man. Ze was een prostitué geworden. En terwijl ze die trap afliep, had ze het gevoel dat ze ging sterven. Ze liep naar een spiegel en ze zag dat ze verouderd was. En dan valt haar oog ergens op. Ze ziet een foto van haar moeder. Ze pakt die foto en ze kan het niet geloven. Ze keert de foto om en op de achterzijde leest ze hetvolgende:
“ Het kan mij niet schelen, wat je bent geworden en het kan mij niet schelen wat je hebt gedaan, a.u.b. KOM NAAR HUIS”.
en....
God zegt nu tegen ons hetzelfde:” Het kan mij niet schelen, wat je bent geworden en het kan mij niet schelen wat je hebt gedaan, mijn Zoon heeft betaald voor u aan het kruis dus a.u.b. KOM NAAR HUIS”.

------------------------------

Reacties

Populaire posts van deze blog