Gebed van een katholiek priester.



O, Jezus, zachtmoedig zijt Gij en nederig van hart, hoor naar

mijn gebed.

Bevrijdt mij Jezus,

van het verlangen om geliefd te worden

van het verlangen om verheerlijkt te worden,

van het verlangen om geëerd te worden,

van het verlangen om geprezen te worden,

van het verlangen om verkoren te worden boven anderen,

van het verlangen om geraadpleegd te worden,

van het verlangen om goed gekeurd te worden,

van de angst om vernederd te worden,

van de angst om geminacht te worden,

van de angst een berisping te ondergaan,

van de angst om vergeten te worden,

van de angst om uitgelachen te worden,

van de angst om onrechtvaardig behandeld te worden,

van de angst verdacht te worden,

en Jezus verleen mij de genade om te verlangen

dat men anderen meer liefheeft dan mij,

dat men anderen meer waardeert dan mij,

dat anderen meer aanzien zullen genieten dan ik,

dat anderen gekozen worden en ik opzij gezet,

dat anderen geprezen worden en ik onopgemerkt blijf,

dat men ten allen tijde aan anderen de voorkeur mag geven,

dat anderen heiliger magen worden dan ik, als ik maar zo heilig

wordt als voor U nodig is, in Jezus’ Naam. AMEN

Reacties

Populaire posts van deze blog