Blind meisje

Er was eens een blind meisje. Ze had een liefhebbende vriend die er altijd voor haar was. Ze haatte zichzelf en iedereen om haar heen, alleen omdat ze blind was. Haar vriend vroeg haar: "Wil je met me trouwen?". Maar ze antwoordde: "Alleen als ik de wereld kan zien, zal ik met je trouwen..".

Op een dag, doneerde iemand 2 ogen en na een lange operatie kon ze alles zien, inclusief haar liefhebbende vriend.
Toen hij op zijn knieën voor haar ging zitten en vroeg: "Nu je de wereld kunt zien, wil je nu met me trouwen?", keek ze hem minachtend aan omdat ze nu voor het eerst zag dat hij ook blind was. Ze weigerde om met hem te gaan trouwen....

Hij liep verdrietig weg en enige tijd later schreef hij een kort briefje naar zijn geliefde vriendin:
"Zorg alleen goed voor mijn ogen, lieverd"

Reacties

Populaire posts van deze blog