Lieve God,

ik heb het een en ander te vragen…

ik, bv., ik had graag een nieuw hoofd
Met dit hier ben ik al zo dikwijls tegen de muur gelopen,

k heb het – in moeilijke momenten – lelijk laten hangen,

en tussendoor heb ik het ook al een paar keer kwijtgespeeld.


Ik zou graag een paar nieuwe ogen hebben.
Tegenwoordig verlies ik zo veel belangrijks uit het oog,

ik zie ook alles veel te veel zwart-wit,

k zou graag weer alles in kleuren willen zien.


Misschien hebt ge ook nog wel een nieuwe neus?
‘k Heb de mijne al voor zoveel mensen opgehaald,

k steek hem overal in waar ‘t niet moet,

k heb al zo dikwijls mijn neus voorbij gepraat.


En een andere tong zou ook goed van pas komen!

Die ik nu heb, is een beetje scherp geworden,

ze is zo lang, en ook vuil van de kritiek…
Tussendoor spreek ik ook wel eens met een dubbele tong.


En een paar nieuwe oren zou ik ook wel kunnen gebruiken!

k Zit tot over mijn oren in het werk en in de zorgen.
Mijn ene oor tuit van al ‘t geroddel rondom mij

en mijn andere is haast doof: ze hoort zo weinig goeds of vrolijks.
‘k Zou graag weer op twee oren willen slapen!


En mijn tanden
‘k Heb er zo dikwijls moeten op bijten

k heb ze al zo vaak moeten laten zien.
Soms staat er teveel haar op...en dan weer te weinig!


De laatste tijd zet ik ook een grote mond op.

k Spreek zo gemakkelijk mijn mond voorbij.
Mijn mond heeft het zingen verleerd en ook het fluiten

en hij zwijgt als hij spreken moet.

Geef me er eentje van kleiner formaat die weer vrolijk lachen kan!


En… als ik nog een toemaatje mag vragen,

zorg dan liefst ook nog voor een paar nieuwe ellebogen

want ik heb er zo hard mee gewerkt en geduwd

ze zijn nu zo versleten dat ik er bijna geen meer heb!

Dank u wel, God!


Reacties

Populaire posts van deze blog