Het tweede wonder van het kruis:

HET WONDER VAN VERLOSSING

Jezus werd tot bloedens toe mishandeld

Het is de duivel die je aanklaagt

Jouw strafblad is aan het kruis genageld

Het bloed van Jezus verlost je van elke aanklacht

Jezus werd tot bloedens toe mishandeld

De soldaten namen Jezus gevangen en brachten Hem eerst bij hogepriester Annas, omdat de leden van de Joodse Hoge Raad voor het vellen van een doodvonnis officieel twee zittingen nodig hadden. Na een nacht zonder slaap en de gigantische geestelijke strijd in zijn worsteling tegen de zonde, moet Jezus doodop zijn geweest.

De ondervraging van Annas concentreerde zich op twee punten: Jezus’ discipelen en Jezus’ leer. Hoe groot was het succes van Jezus? Had Hij veel discipelen? Waren ze misschien door Hem geschoold om een opstand te beginnen? Jezus ging echter niet in op Annas’ vraag naar Zijn discipelen. Zou Hij vertellen dat één van hen Hem verraden had, dat alle anderen gevlucht waren en dat Petrus op het punt stond Hem radicaal te verloochenen? Nee, Jezus nam Zijn discipelen in bescherming door te zwijgen.

Plotseling zei Jezus: “Waarom ondervraagt u Mij eigenlijk? Er zijn genoeg mensen die Mij hebben gehoord. Vraag het aan hen. Zij kunnen U precies vertellen wat Ik gezegd heb” (Johannes 18:21).’ Eén van de tempelsoldaten gaf Jezus een klap in het gezicht – mogelijk met een stok – en zei: “Zo wordt niet tegen de hogepriester gesproken!” Dit was de eerste maar niet de laatste keer dat Jezus zonder reden geslagen werd, zoals geprofeteerd door de profeet Micha: “Met een stok zullen ze de bestuurder van Israël een slag in het gezicht geven” (Micha 4:14).’ Jezus antwoordde: “Als Ik iets fout heb gezegd, vertel het Mij dan. Maar als Ik gelijk heb, waarom slaat u Mij dan?” (Johannes 18:23 Het Boek)
De soldaat zweeg. Annas liet Jezus opnieuw binden en zond Hem naar hogepriester Kajafas, die inmiddels het Sanhedrin bij elkaar had geroepen.

Het is de duivel die je aanklaagt

Jezus was onschuldig, maar Hij liet zich zonder zich te verdedigen vals beschuldigen en tot bloedens toe mishandelen zodat jij verlost kunt worden van elke aanklacht van de duivel. De tactiek van de boze is dat hij je eerst verleidt tot zonde om je er vervolgens van te beschuldigen dat je gezondigd hebt:

Je hebt het zelf uitgelokt.” “Wat jij gedaan hebt is onvergeeflijk.” “God ziet je aankomen als je Hem alweer om vergeving vraagt. Je wist heel goed dat het fout was wat je deed.” Als jij je laat aanklagen door de boze zul je je schuldig blijven voelen.

De Bijbel leert dat de duivel ons dag en nacht aanklaagt voor God: ‘Ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: ‘De aanklager, die onze broeders dag en nacht voor God beschuldigd heeft, is uit de hemel gegooid. Onze broeders hebben hem overwonnen, doordat het Lam Zijn bloed voor hen gegeven heeft en doordat zij daar in hun spreken van hebben getuigd. Zij waren bereid hun leven ervoor te geven
(“Ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: “Eindelijk is het zover. God heeft de bevrijding gebracht. Hij heeft Zijn macht gebruikt om Zijn Koninkrijk te vestigen. Zijn Christus heeft hier nu het gezag. De aanklager, die onze broeders dag en nacht voor God beschuldigd heeft, is uit de hemel gegooid. Onze broeders hebben hem overwonnen, doordat het Lam Zijn bloed voor hen gegeven heeft en doordat zij daar in hun spreken van hebben getuigd. Zij waren bereid hun leven ervoor te geven” Openbaring 12:10-11, Het Boek).

Tijdens de mishandelingen heeft Jezus elke aanklacht van de boze en elk schuldgevoel dat hieruit is voortgekomen, op Zich laten neerkomen. Door het wonder van het kruis heeft Jezus jou verlost uit de macht van de aanklager. Door het bloed van Jezus en op grond van jouw getuigenis zal de stem van de aanklager moeten verstommen. De boze heeft geen poot meer om op te staan. Want er is geen veroordeling voor hen die in Christus Jezus zijn.
“Zo is er dan nu geen veroordeling voor hen, die in Christus Jezus zijn”
Romeinen 8:1, NBG .
Jezus neemt jou mee in
Zijn overwinning en geeft jou de volmacht om in Zijn naam de duivel het zwijgen op te leggen wanneer hij je aanklaagt.

Jouw strafblad is aan het kruis genageld

Jezus heeft niet alleen jouw zonden maar ook elke aanklacht die tegen je getuigde met Zijn bloed uitgewist. Dit zijn twee verschillende dingen. Jouw zonden hangen niet aan het kruis. Jouw zonden zijn van je weggenomen, uitgewist door het bloed van het Lam. Het zijn niet jouw zonden die aan het kruis zijn genageld, maar het bewijsstuk dat tegen je getuigde.

Jouw strafblad dat je schuldig verklaarde en je veroordeelde:
U was dood door uw ongehoorzaamheid aan God en de macht van de zonde leefde nog in u. Maar nu heeft Hij u samen met Christus levend gemaakt en al uw overtredingen vergeven.
Hij heeft ons strafblad dat tegen ons getuigde (de lijst met regels waaraan we ons niet hebben gehouden) verscheurd. Dat bewijs heeft Hij vernietigd door het aan het kruis te slaan. Op die manier ontnam God de duivel en zijn trawanten volledig hun macht. Hij heeft hen in het openbaar te kijk gezet en daarmee laten zien dat zij door het kruis van Christus overwonnen en verslagen zijn”
(Kolossenzen 2:13-15, Het Boek).

God heeft met het bloed van Zijn Zoon Jezus een streep gehaald door het strafblad uit het verleden dat tegen jou getuigde. Zoals in de juridische wereld de aangeklaagde zonder bewijslast direct wordt vrijgesproken, zo heeft God jou in Christus vrijgesproken van elke aanklacht van de boze. Dat is de vrijheid waarvoor Jezus met Zijn eigen leven heeft betaald. Door het wonder van het kruis heeft Jezus jou volledig verlost van elke aanklacht, om vrij van schuld voor God te kunnen staan.

Het bloed van Jezus verlost je van elke aanklacht

De boze heeft niet langer het recht om je aan te klagen. Jezus heeft aan het kruis elke aanklacht en elke veroordeling gedragen waardoor jij bent vrijgesproken! Jezus neemt jou mee in Zijn overwinning en geeft jou de volmacht om in Zijn naam de duivel het zwijgen op te leggen als hij je aanklaagt. Hij heeft jou op overwinningsgrond geplaatst! Bid met mij het gebed voor het wonder van verlossing:

Vader in de hemel,

Ik verlang ernaar dat elk wonder van het kruis mag plaatsvinden in mijn leven. Ik geloof dat Jezus mijn strafblad aan het kruis heeft genageld. De duivel heeft niet langer het recht om mij aan te klagen. Ik hoef niet langer gebukt te gaan onder het juk van aantijgingen, (valse) beschuldigingen en schuldgevoelens.
Dank U wel dat U mij de autoriteit hebt gegeven om tegen de duivel te zeggen: ‘Door het bloed van het Lam en door het woord van mijn getuigenis ben je overwonnen.
Al mijn zonden zijn door God vergeven. Ik laat mij niet langer door jou aanklagen en beschuldigen. Ik ben gereinigd, geheiligd en gerechtvaardigd door het bloed van de Here Jezus. Er is geen veroordeling voor hen die in Christus Jezus zijn!’
Dank U wel voor het wonder van het kruis, dat ook ik verlost ben van de aanklacht van de boze en dat U mij aanvaardt als uw geliefde kind.

Amen.

https://www.youtube.com/watch?v=AI2kITvyLYc&list=PLFZ1muD5pRbg2plgNRyCOmhdz_JyBVWrI&index=2

Bron: www.de7wonderen.nl

(wordt vervolgd)



Reacties

Populaire posts van deze blog