GODS EIGENSCHAPPEN: HIJ IS MEER DAN LIEFDE ALLEEN!


Na-ijverig (jaloers)


Exodus 20:5 want Ik, de Here, uw God, ben een naijverig God...”


Nahum 1:2 Een naijverig God en een wreker is de here, een wreker is de Here en vol van grimmigheid.”


Deuteronomium 4:24 Want de Here, uw God, is een verterend vuur, een naijverig God.”


Ondoorgrondelijk


Romeinen 11:33 O diepte van rijkdom, van wijsheid en van kennis Gods, hoe ondoorgrondelijk zijn zijn beschikkingen en hoe onnaspeurlijk zijn wegen!”


Job 11:7-9 Kunt gij de geheimen Gods doorgronden, de Almachtige doorgronden ten einde toe? Zij zijn hoog als de hemel; wat kunt gij doen? dieper dan het dodenrijk; wat kunt gij weten? Langer dan de aarde us hun maat, en breder zijn zij dan de zee.”


Job 26:14 Zie, dit zijn nog maar de uitlopers zijner wegen, en slechts een fluisterend woord vernemen wij van Hem. Wie zou dan de donder zijner kracht kunnen verstaan?”


Psalm 145:3 De Here is groot en zeer te prijzen, Zijn grootheid is ondoorgrondelijk.”


Efeziërs 3:19 en te kennen de liefde van Christus, die de kennis te boven gaat, opdat gij vervuld wordt tot alle volheid Gods.”


Matteüs 11:25-27 Te dien tijde hief Jezus aan en zeide: Ik dank U, Vader, Heer des hemels en der aarde, dat Gij deze dingen voor wijzen en onverstandigen verborgen hebt, doch aan kinderkens geopenbaard. Ja, Vader, want zo is het een welbehagen geweest voor U. Alle dingen zijn Mij overgegeven door mijn Vader en niemand kent de Zoon dan de Vader, en niemand kent de Vader dan de Zoon en wie de Zoon het wil openbaren.”


Onsterfelijk


I Timoteüs 6:16 die alleen onsterfelijkheid heeft en een ontoegankelijk licht bewoont, die geen der mensen gezien heeft of zien kan. Hem zij eer en eeuwige kracht! Amen.”


Onveranderlijk

I Samuël 15:29 Ook liegt de Onveranderlijke Israëls niet en Hij kent geen berouw; want Hij is geen mens, dat Hij berouw zou hebben.”


Jesaja 54:8-10 in een uitstorting van toorn heb Ik mijn aangezicht een ogenblik voor u verborgen, maar met eeuwige goedertierenheid ontferm Ik Mij over u, zegt uw Losser, de Here. Dit is Mij als de dagen van Noach: zoals Ik gezworen heb, dat de wateren van Noach niet meer over de aarde zouden komen, zo heb Ik gezworen, dat Ik niet meer toornig op u zal zijn noch u zal dreigen. Want bergen mogen wijken en heuvelen wankelen, maar mijn goedertierenheid zal van u niet wijken en mijn vredesverbond zal niet wankelen, zegt uw Ontfermer, de Here.”


Maleachi 3:6 Voorwaar, Ik, de Here, ben niet veranderd, en gij kinderen van Jakob, zijt niet verteerd.”


Romeinen 11:29 Want de genadegaven en de roeping Gods zijn onberouwelijk.”


Jakobus 1:17 Iedere gave, die goed, en elk geschenk, dat volmaakt is, daalt van boven neder, van de vader der lichten, bij wie geen verandering is of zweem van ommekeer.”


Psalm 102:26-28Gij hebt voormaals de aarde gegrondvest, en de hemel is het werk uwer handen; die zullen vergaan, maar Gij houdt stand, zij allen zullen verslijten als een kleed, Gij verwisselt ze als een gewaad, en zij verdwijnen; maar Gij blijft Dezelfde, aan uw jaren komt geen einde.”


Psalm 33:11 de raad des Heren houdt eeuwig stand, de gedachten zijns harten van geslacht tot geslacht.”


Hebreeën 6:17-18 Daarom heeft God, toen Hij des te nadrukkelijker aan de erfgenamen der belofte het onveranderlijke van zijn raad wilde doen blijken, Zich onder ede verbonden, opdat door twee onveranderlijke dingen, waarbij het onmogelijk is, dat God liegen zou, wij, die (tot Hem de) toevlucht genomen, een krachtige aansporing zouden hebben om de hoop te grijpen, die voor ons ligt.”


Hebreeën 1:10-12 En: Gij, Here, hebt in den beginne de aarde gegrondvest, en de hemelen zijn het werk uwer handen; die zullen vergaan, maar Gij blijft; en zij zullen alle als een kleed verslijten, en als een mantel zullen zij ook verwisseld worden; maar Gij zijt Dezelfde en uw jaren zullen niet ophouden.”


Hebreeën 13:8 Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid.”


Onzichtbaar


Johannes 1:18 Niemand heeft ooit God gezien; de Eniggeboren Zoon, Die aan de boezem des Vaders is, Die heeft Hem doen kennen.”


I Johannes 4:12 Niemand heeft ooit God aanschouwd; indien wij elkander liefhebben, blijft God in ons en Zijn liefde is in ons volmaakt geworden.”


Romeinen 1:20 (maar wel zichtbaar in de hemel) Want hetgeen van Hem niet gezien kan worden, Zijn eeuwige kracht en goddelijkheid, wordt sedert de schepping der wereld uit Zijn werken met het verstand doorzien, zodat zij geen verontschuldiging hebben.”


Matteüs 5:8Zalig de reinen van hart, want zij zullen God zien.”


Openbaring 22:4 en in geestelijke zinen zij zullen Zijn aangezicht zien en Zijn Naam zal op hun voorhoofden zijn.”


Johannes 14:9 Jezus zeide tot hem: Ben ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet? Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader?”


Rechter


Psalm 7:12 God is een rechtvaardige Rechter en een God, Die te allen dage toornt.”


Jeremia 11:20 Maar, Here der heerscharen, rechtvaardige Rechter, Die nieren en hart toetst, ik zal uw wraak aan hen zien, want op U heb ik mijn rechtszaak gewenteld!”


Hebreeën 12:22-24 Maar gij zijt genaderd tot de berg Sion, tot de stad van de levende God, het hemelse Jeruzalem, en tot tienduizendtallen van engelen, en tot een feestelijke en plechtige vergadering van eerstgeborenen, die ingeschreven zijn in de hemelen, en tot God, de Rechter over allen, en tot de geesten der rechtvaardigen, die de voleinding bereikt hebben, en tot Jezus, de middelaar van een nieuw verbond, en tot het bloed der besprenging, dat krachtiger spreekt dan Abel.”


Jesaja 33:22 Want de here, onze Rechter, de Here, onze Wetgever, de Here, onze Koning, Hij zal ons verlossen.”


Reacties

Populaire posts van deze blog