GODS EIGENSCHAPPEN: HIJ IS MEER DAN LIEFDE ALLEEN!


Alwetend

I Koningen 8:39 hoor Gij dan in de hemel, de vaste plaats uwer woning, en vergeef, grijp in, en vergeld ieder naar al zijn wegen, daar Gij zijn hart kent – want Gij alleen kent het hart van alle mensenkinderen.”


I Kronieken 28:9 want de Here doorzoekt alle harten en doorgrondt al wat de gedachten beramen.”


Ezechiël 11:5 Toen viel de Geest des Heren op mij, en Hij zeide tot mij: Spreek: zo zegt de Here: aldus hebt gij gesproken, huis Israëls, en wat in uw geest opkomt, is Mij bekend.”


Hebreeën 4:13en geen schepsel is voor Hem verborgen, want alle dingen liggen open en ontbloot voor de ogen van Hem, voor Wie wij rekenschap hebben af te leggen.”


Psalm 139:1-6 Here, Gij doorgrondt en kent mij; Gij kent mijn zitten en mijn opstaan, Gij verstaat van verre mijn gedachten; Gij onderzoekt mijn gaan en mijn liggen, met al mijn wegen zijt Gij vertrouwd. Want er is geen woord op mijn tong, of, zie, Here, Gij kent het volkomen; Gij omgeeft mij van achteren en van voren en Gij legt uw hand op mij. Het begrijpen is mij te wonderbaar, te verheven, ik kan er niet bij.”


Psalm 147:4-5 Hij bepaalt het getal der sterren, Hij roept ze alle bij name. Groots is onze here en geweldig in kracht, zijn verstand is onbeperkt.”


Spreuken 15:3 De ogen des Heren zijn aan alle plaatsen, opmerkzaam acht gevend op kwaden en goeden”.


I Johannes 3:20God meerder is dan ons hart en kennis heeft van alle dingen.”


Johannes 16:30 Nu weten wij, dat Gij alles weet en niet nodig hebt, dat iemand U vraagt; hierom geloven wij, dat Gij van God zijt uitgegaan.”


Johannes 21:17 En hij zeide tot Hem: Here, Gij weet alles, Gij weet, dat ik U liefheb.”


Johannes 2:23-24 “En terwijl Hij te Jeruzalem was, op het Paasfeest, geloofden velen in Zijn Naam, doordat zij Zijn tekenen zagen, die Hij deed; maar Jezus vertrouwde Zichzelf hun niet toe, omdat Hij hen allen kende en omdat het voor Hem niet nodig was, dat iemand van de mens getuigde; want Hij wist zelf, wat in de mens was.”



Reacties

Populaire posts van deze blog